Monday, 27 February 2017

Penat

Hari ini merupakan hari yang sangat memenatkan. Aku bertolak pulang dari rumahku yang terletak di Penaga sekitar pukul 6.30 pagi dan selamat tiba di USM pada kira-kira jam 9 pagi. Perjalananku dari Penaga tidak mengambil masa yang begitu lama untuk sampai ke USM. Sebaik sahaja tiba di USM, aku segera menelefon emak untuk memberitahunya bahawa aku telah selamat sampai di USM. Walaupun aku sering pulang ke rumah, tetapi perasaan rindu akan emak masih tetap tidak berkurang. Mungkin oleh sebab itu, aku sering dilabel sebagai anak manja. Aku tidak kisah apa sahaja yang hendak dikata oleh orang di sekelilingku. Bagiku, keluarga itu penting. Tambahan lagi, aku merupakan anak perempuan tunggal dalam keluargaku. Adik-adik lelakiku tidak pernah lekat di rumah. Ayahku pula sentiasa sibuk dengan kerjanya. Oleh itu, sekiranya aku pulang, tidaklah emak berasa sunyi. Sesungguhnya, aku amat berharap supaya aku dapat pulang ke rumah lagi pada minggu ini walaupun cuma sebentar.

No comments:

Post a Comment