Thursday, 30 March 2017

Alhamdulillah

Pagi tadi, aku dan dua orang rakanku telah ke Kompleks Bukit Jambul untuk makan tengah hari di Classic Bowl Steamboat. Kami telah bertolak seawal 10.30 pagi dari USM dengan menaiki bas. Semasa kami menunggu bas, aku telah menerima beberapa pesanan dari ahli kumpulanku mengenai tugasan yang perlu dihantar selewat-lewantnya pada pukul 3 pagi esok. Kami menjadi risau apabila mengenangkan betapa banyaknya tugasan yang perlu disiapkan. Namun, demi mengisi perut yang kelaparan, hasrat aku dan dua orang rakanku untuk makan di Kompleks BJ tetap diteruskan juga. Kami tiba di Kompleks BJ seawal 11 pagi. Kami sangat kecewa apabila mendapati bahawa restoran tersebut masih belum beroperasi lagi. Jadi, kami mengambil keputusan untuk "mencuci mata" terlebih dahulu di sekitar pusat beli belah itu, dan balik semula ke restoran tersebut pada pukul 12 tengah hari. Selepas makan, kami menggunakan perkhidmatan student cab untuk pulang ke desa masing-masing. Sesampai sahaja di desa, perutku memulas disebabkan sup tomyam yang sangat pedas tadi. Selepas menunaikan solat zuhur, aku meletakkan kepala sebentar, dan bangkit semula pada pukul 5 petang. Alangkah terujanya aku apabila mendapat berita daripada teman-teman bahawa kuliah Morfologi dibatalkan. Ini berereti aku mempunyai banyak masa lagi untuk menyiapkan tugasan Dr. Odi. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment