Saturday, 18 March 2017

Dilema

Pagi tadi, aku mendapat panggilan dari emak. Emak bertanya kepadaku bilakah aku akan pulang ke rumah. Aku memberitahunya bahawa aku mungkin akan tiba di rumah lewat sedikit. Ini kerana, aku dan Afiqah telah merancang untuk makan tengah hari terlebih dahulu sebelum kami bertolak pulang. Jadi, selepas mandi, aku cepat-cepat menyiapkan diri dan mengemas pakaian untuk dibawa pulang ke rumah, kerana emak dan ayah telah berancang untuk pulang ke kampung mereka yang terletak di Perak pada petang tadi. 

Sebenarnya, aku agak berbelah bahagi untuk ikut mereka pulang ke kampung, kerana aku mempunyai banyak kerja yang perlu diselesaikan. Tetapi, aku juga tidak sanggup untuk tinggal di rumah bersendirian. Selepas berfikir masak-masak, aku mengambil keputusan untuk turut serta kerana pada pendapatku, keluarga itu lebih penting. Kerja boleh diselesaikan pada bila-bila masa sahaja. Jadi, sesampai sahaja di rumah tok, aku cepat-cepat mengeluarkan komputer riba, dan memulakan tugasan yang diberikan oleh pensyarah. Alhamdulillah, aku dapat menyiapkan tugasan tersebut dengan jayanya. 

No comments:

Post a Comment