Thursday, 16 March 2017

Kenny Rogers Roasters

Assalammualaikum.

Pagi tadi, Afiqah telah mengajakku ke Queensbay Mall untuk makan tengah hari. Dia telah memberitahuku bahawa Kenny Rogers Roasters sedang membuat promosi 'Beli Satu Percuma Satu'. Oleh sebab hari ini merupakan hari terakhir promosi tersebut berlangsung, jadi aku terus bersetuju. Aku cepat-cepat menaiki bas, dan menuju ke Desasiswa Aman Damai, untuk berjumpa Afiqah. Kami sampai di Queensbay Mall pada pukul 12.30 tengah hari. Sesudah memesan makanan di Restoran Kenny Rogers Roasters, Afiqah mengajakku keluar sebentar ke Restoran Secret Recipe yang berdekatan, kerana dia ingin membeli sepotong kek. Selepas membeli kek, kami kembali ke Restoran Kenny Rogers Roasters untuk mengisi perut. Secara jujurnya, aku tidak begitu menggemari makanan yang dihidangkan di restoran itu. Ayamnya sedap, tetapi sos yang dihidangkan bersama ayam itu terlalu pedas. Aku paling menggemari homemade muffinnya. Teksturnya begitu lembut, dan rasanya enak sekali. Seingat aku, harga untuk sebiji muffin hanyalah RM 2.90! Murah, bukan? Disebabkan promosi itu, kami hanya perlu membayar sebanyak RM 11 seorang. Murah dan sangat berbaloi. Namun, disebabkan kepedasan sosnya yang terlampau, aku tidak bercita-cita untuk makan di situ lagi.

No comments:

Post a Comment