Monday, 27 March 2017

Pecal

Pecal, atau Nasi Ayam Penyet merupakan salah satu menu yang cukup popular dalam kalangan pelajar Universiti Sains Malaysia. Ia merupakan antara menu yang menjadi kegemaran pelajar-pelajar di sini, termasuklah aku. Setiap pelajar yang menghuni di Desasiswa Restu,Tekun dan Saujana sudah pasti pernah merasai keenakan juadah ini. Aku masih ingat lagi, dahulu, hampir setiap hari aku ke kafe Tekun untuk membeli pecal selepas kelas tamat. Ia merupakan suatu kemestian bagi penghuni, atau bekas penghuni Desasiswa Tekun seperti aku untuk merasai juadah tersebut. Kini, sudah hampir dua penggal aku menghuni di Desasiswa Restu, tetapi aku masih belum berpeluang untuk merasai pecal yang dijual di Restu. Menurut beberapa orang rakanku, rasa pecal Tekun lebih enak daripada pecal yang dijual di Restu. Jadi, esok aku merancang untuk merasai pecal di Kafe Restu pula, dengan harapan supaya aku tidak sakit perut pada keesokan paginya. Insha Allah. Sehingga berjumpa lagi di entri seterusnya. Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment