Saturday, 25 March 2017

Rezeki

Hari ini, rezeki datang tanpa diduga. Pensyarahku telah membelanja aku dan dua orang rakan kelasku makan tengah hari. Sebenarnya, aku dan dua orang ahli kumpulanku telah mengadakan diskusi di perpustakaan seawal jam 11 pagi lagi. Lebih kurang satu jam kemudian, kami ternampak Dr. di kaunter perpustakaan. Jadi, kami mengambil keputusan untuk bertanya kepada Dr. mengenai tajuk pembentangan kerana kami kurang jelas dengan kehendak soalan tersebut. Selesai bertanya, kami kembali berbincang sehinggalah pukul 1 tengah hari. Pada jam 1.20 tengah hari, Dr. telah mempelawa kami untuk makan tengah hari bersamanya. Kami pun bersetuju. Dr. membawa kami ke restoran nasi kandar yang berdekatan, dan akibatnya, kami telah kekenyangan sehingga keesokan harinya. Oleh kerana mahu cepat, salah seorang ahli kumpulanku, Wani telah tertukar beg dengan salah seorang pelajar yang juga berkunjung ke perpustakaan tersebut. Mujur, pemilik beg itu tinggal di desasiswa Restu. Oleh kerana aku juga merupakan penghuni desasiswa Restu, jadi aku menawarkan bantuan kepada Wani untuk menukarkan begnya dengan pelajar tersebut. Terasa lucu pula apabila difikirkan kembali. Walau apa pun, aku dan rakan-rakanku sangat berterima kasih kepad Dr. kerana telah membelanja kami makan. Aku doakan supaya Dr. dimurahkan rezeki selalu. Insha Allah. Amin.

No comments:

Post a Comment