Friday, 24 March 2017

Sibuk

Sebagai seorang pelajar major Bahasa Melayu, aku tidak pernah lari dari kesibukan. Sebagai contohnya, kelmarin, sebaik sahaja aku pulang dari kelas, aku terus mengambil tempat di hadapan komputer ribaku sebaik sahaja selesai membersihkan diri. Aku dan rakan kelasku ditugaskan untuk menyediakan kuiz dengan menggunakan Google Form dan sejenis pembina kuiz talian percuma. Sejujurnya, walaupun ia merupakan pengalaman yang agak sukar bagiku, kerana itulah kali pertama aku menggunakan Google Form, tetapi setidak-tidaknya aku telah mempelajari sesuatu yang baharu. Aku mengambil masa kira-kira tiga jam untuk menyiapkan kuiz dan memuatnaiknya ke padlet seperti yang diarahkan oleh pensyarahku. Mungkin selepas ini, aku boleh menggunakan Google Form untuk membuat survey dan sebagainya pula.

No comments:

Post a Comment